Ett exempel på kostschema för deff | Beccasfitness

Beccasfitness

Annons

Ett exempel på kostschema för deff

deff + 3000 kalorier

Bild och källa: gymskolan@facebook

Här er ni ett schema för en man som väger 85 kilo och behöver äta 3000 kalorier per dag, då han deffar äter han istället 2328 kalorier per dag. Att deffa betyder att man bränner fett samtidigt som man behåller muskelmassan. Alla har självklart inte samma dagliga kaloribehov, för att räkna ut ditt kaloribehov klicka här (om det står att miniräknaren inte kunde läsas in, tryck då på länken under).

Efter att du vet hur mycket kalorier du behöver per dag ska du sedan äta mindre än det. Hur mycket mindre ska man då äta? Det rekommenderas att till en början äta 500 kalorier mindre än ditt dagliga kaloriebehov, har du mycket fett på kroppen kan du öka och äta färra kalorier. Har du dock inte speciellt mycket fett på kroppen är det bra att hålla sig till att äta 500 kalorier mindre än det dagliga kaloribehovet per dag så att kroppen inte börjar ta av musklerna istället.

Utöver detta är det självklart viktigt när det gäller vad man stoppar i sig. Protein är otroligt viktigt och jag tycker att schemat ovan är ett riktigt bra exempel på bra mat att få i sig. Se dock till att schemat är anpassat efter den mängden kalorier DU behöver. Hade jag följt schemat ovan t.ex. så hade jag fått i mig för många kalorier för att kunna deffa då mitt dagliga kaloribehov ligger på ca 2208 kalorier per dag. Drar jag då av 500 kalorier från det borde jag alltså äta 1708 kalorier per dag.

Så räkna ut ditt dagliga kaloribehov, dra av 500 kalorier och ät sedan den mängden kalorier med mat som består av mycket protein. Ett sista tips som också är otroligt viktigt. GLÖM INTE BORT ATT SOVA ORDENTLIGT. Det finns studier som har visat att man får sämre resultat om man inte sover ordentligt. Försök att sova 8 timmar varje natt!

Lycka till!

 

Källa: styrkelabbet.se

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats