Low carb wrap och mangoglass | Beccasfitness

Beccasfitness

Annons

Low carb wrap och mangoglass

SAM_1101SAM_1102

 

Jag skulle egentligen gjort wraps till min tacos imorgon men då fick jag idén att även göra wras till imorgon som jag kan ha kyckling, sallad och vitlössås inär vi är i skogen. Första försöket gick sådär. Egentligen består receptet av en stor wrap men det stod att smeten skulle vara slät men min smet blev inte alls slät. Antingen beror det på att jag inte har en stavmixer eller elvisp eller så berodde det på att äggen inte var så fräscha kanske. Delade därför upp wrapdegen i två och innan jag gjorde wrap nummer två så hade jag i en extra äggvita och då gick det mycket bättre. Jag har snott wrapreceptet av tastyhealth. Ett inlägg om henne och hennes blogg kommer imorgon. Gjorde även mangoglass istället för jordgubbsglass idag. Mango är både mersockerrik och kolorierik än jordgubbar men idag körde jag på det ändå. Det blev toppengott.

Recept wrapen:

1 stor wrap

3 äggvitor
1 msk kokosmjöl
2 tsk krossade linfrön eller 1 tsk fiberhusk
1/4 tsk bakpulver
valfria kryddor, jag använde örtsalt, peppar, rostad vitlök och oregano.

1. Mixa ingredienserna med en stavmixer så att smeten blir slät. Hetta upp en stekpanna med lite olivolja elelr neutral kokosolja. Häll i smeten i stekpannan och “vicka” på den så att smeten sprids ut och blir så tunn som möjligt. Stek i ca 2-3 minuter och vänd sedan försiktigt på wrapen. Stek i ytterligare ca 2 min.

Ta ur wrapen ur stekpannan och fyll med valfritt innehåll.
Näringsinnehåll för wrap-brödet utan fyllning: 98 kcal, 15 g protein, 2 g kolhydrater, 2 g fett.

Recept glass:

Kvarg, fryst hallon och tropical fun light. Mixa den mängd du själv vill i en mixer och frys in tills du har den konsistensen du tycker är bra för dig. Frys den dock inte för länge för då blir den bara stenhård.

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats