Mitt träningsupplägg har fallerat | Beccasfitness

Beccasfitness

Annons

Mitt träningsupplägg har fallerat

20131020-133339.jpg
Jag har den senaste tiden fokuserat mycket på powerwalks med syfte att förbränna fett men har nu läst mycket om varför man INTE borde utföra lågintensiv cardio utan istället köra HIIT träning vilket väldigt väldigt förenklat är intervallträning där pulsen höjs. Mer om detta kan ni läsa här: http://www.tasty-health.se/2013/05/metabolic-damage-forsamrad.html.
Men precis som allting annat så är HIIT en träningstrend just nu och om någon månad är det något annat som gäller och jag är fullt medveten om att man blir knäpp om man ska lyssna på vad alla andra säger och istället köra på det som fungerar för just mig. Mitt problem är dock att jag inte riktigt vet det än. Jag hatar dock att löpa och har då tyckt att powewalks har varit en bra ursäkt till att inte behöva springa men dessvärre tror jag att HIIT träning passar mig bäst. Sedan har vi självklart styrketräningen också som jag trycker stark på, den kommer jag aldrig överge. Men styrketräning i kombination med HIIT träning kanske är det ultimata. Ett exempel på ett HIIT upplägg hittar ni här:
http://www.tasty-health.se/2013/07/forslag-pa-hiit-upplagg-och-kika-in-pa.html?m=1

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats