Mitt HIIT pass | Beccasfitness

Beccasfitness

Annons

Mitt HIIT pass

HIIT-Blog-Pictumblr_m5zj8zQWzC1qkv0ero1_128020131022-195242.jpg

Bild: team-wild.com

Idag körde jag som sagt ett HIIT pass på gymet. Jag har haft en ganska så tuff dagen och kroppen har egentligen sagt ifrån men jag kunde inte riktigt läsa av om min kropp var trött, alltså behvöde sova trött, eller om det var en förkylning på g. Känner mig bättre nu men ska försöka komma i säng tidigt. I alla fall så tog jag en celsius innan passet för att orka lite bättre. Jag har tidigare skrivit ett inlägg om HIIT träning  och på andra bilden kan ni även läsa lite mer om det. Det känns lite konstigt att endast spendera 20 minuter på löparbandet och sedan inget mer men så är det. Det är visserligen även en av fördelarna med just HIIT, att man sparar tid men ändå får ut mycket av träningen. Jag är inte för att kombinera styrka och kondition under samma träningspass så därför blir detta enda träninge för dagen vilket är rätt så skönt också. Så här valde jag att köra mitt HIIT upplägg:

Eftersom det var min första gång visste jag inte vilken hastighet jag borde komma upp i för att bli riktigt trött så därför testade jag mig fram.

Jag började med att värma upp på hastigheten 8.0 i 10 minuter.

Sedan ökade jag till 13.0 och sprang då 30 sekunder. För att sedan tjäna tid och även underlätta otroligt mycket för mig själv hoppade jag av löparbandet och stod på kanterna av bandet i 30 sekunder medan bandet fortfarande rullade och hoppade sedan på igen. Jag kände ganska så fort att 13.0 inte gav jätte mycket eftersom man endast spang i 30 sekunder. Jag ökade därför lite i taget och de sista gånerna sprang jag på 14.5. Detta tror jag är ett jäte bra tempo att springa i för mig. Detta gjorde jag cirka 10 gånger vilket med andra ord blir 10 minuter. Det farliga med detta är att jag är rätt så klumpig och att hoppa av och på ett löparband som rullar på 14.5 är inte jätte säkert men jag hoppas jag kan fortsätta med detta. Mitt mål blir att göra detta 2 gånger i veckan. Helst vill jag göra det 3 gånger i veckan men detta innebär då att jag får skippa bodyattack helt och det vet jag inte om jag vill. Men jag gillar denna träningsform starkt och den passar mig riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats