Hejdå godis, hej nyttigheter och periodisk fasta | Beccasfitness

Beccasfitness

Annons

Hejdå godis, hej nyttigheter och periodisk fasta

SAM_1454SAM_1455untitled

Jag har nu rensat ut mitt godis som jag ska ge bort till T imorgon, se första bilden. Hon sa tack men jag säger också tack till henne. Har kvar carbzone choklad, i massor :), och även lite lakrits och en center och violgodis för att jag älkar viol och typ ingen annan äter det ha ha. Jag startade nämligen min jakt mot min bikinikropp i onsdags förra veckan men jag ville inte säga något förrän jag visste om jag skulle klara av det.

Först vill jag bara säga att nej alla vill inte förändra sin kropp eller gå ner i vikt men om man inte vill det tror jag inte ni läser fitnessbloggar. Så om det ä så att ni vill förändra er kropp på något sätt så säger jag inte att man nödväntigvis behöver gå på diet men vill man ändra på något så måste man även vara beredd på att göra förändringar. Man kan inte förvänta sig resultat om man inte ändrar på något. Så vad har jag gjort för ändringar?

I onsdag startade jag med att köra 16:8, alltså periodisk fasta. För er som inte vet så finns det två versioner av periodisk fasta, 5:2 och 16:8. 5:2 går ut på att fasta två dagar och då endast äta 500 kalorier och äta lite hur man vill fem dagar. 16:8 går ut på att fasta 16 timmr och äta under 8 timmar. 5:2 dieten testade jag efter min diet med en personlig choach och det passade mig just då för att inte överäta direkt efter en diet. Dock insåg jag snabbt att det inte är en diet som passar mig bra annars, jag var hungrig och sugen under fastedagarna och tyckte dem var riktigt tråkiga. Tyckte också det var jobbigt att räkna ihop 500 kalorier och göra det roligt. Jag bestämde mig därför att testa 16:8. Nej jag ska inte bli smalare men jag vill få bort mer fett och få fram mer muskler så att jag är snygg på stranden i Australien :). Denna diet passar mig utmärkt! Jag äter inte efter 19.30 och äter sedan vid lunch 11.30. Jag är knappt hungrig längre och OM jag blir hungrig så dricker jag fun light då lightdrycker är tillåtna under fastetiden. Jag får sova längre på morgonen, jag behvöer inte räkna kalorier och det finns ingen mat jag inte får äta. En utmärkt diet som passar MIG jätte bra.

Andra frändringar jag gjort är att jag nu endast ska dricka light drycker. Alltså ingen mer coca cola, inte ens på min ätardag. Endast coca cola light, coca cola zero pch min favorit pepsi max får drickas. Självklart dricks även fun light. Under min äterdag ska jag försöka hålla mig till carbzonechokladen. Vill jag ha glass fixar jag i ordning något eget men för mig är det viktigt att inte ta bort saker och säga att jag inte får. Coca cola ersätts ändå med pepsi max som jag älskar numera. Känner jag för att äta något gått på min ätardag så gör jag det men ska inte köpa hem lösvikt eller ha godis liggande hemma. Träningen är oförändrad då den är och går bra.

Imorgon ger jag er ett bra tips på ett nyttigt snack. Jag behöver så mycket inspiration jag kan komma åt :).

 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats