Min träning under bulk | Beccasfitness

Beccasfitness

Annons

Min träning under bulk

Måndag

Börja med repetitionsmaxning i bänkpress. 2,5 kg tyngre än förra veckan.

Därefter:

  1. Bänkpress 4 x 10
  2. Hantelrodd 5 x 10
  3. Press 5 x 10

Onsdag

Börja med repetitionsmaxning i knäböj. 2,5 kg tyngre än förra veckan.

Därefter:
  1. Knäböj 4 x 10
  2. Benspark 4 x 10
  3. Raka marklyft 4 x 10

Fredag

Superset 1:

Superset 2:

Träna på andra dagar om du vill, bara du får minst en vilodag mellan varje.

 

Jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för hur ja ska träna under min bulk. Träningen här ovan kommer från Styrkelabbet och det var genom dem jag från början ens kom igång med fria vikter och att lyfta och det mesta jag lärt mig i början av min resa är deras förtjänst. Därför litar jag även på dem. Dock tycker jag att ett 3-dagars schema är för lite och jag tycker också att övningarna är för få. Jag testade på måndagspaset idag och det tog endast 20 minuter. Nu vet jag att detta endast sitter i mitt huvud och därför blir lite knäpp när jag endast är där 20 minuter men att endast köra 3 övningar känns verkligen konstigt.

Dock måste jag säga att måndagspasset tog så extremt mycket. Ända sedan jag startade med fria vikter har jag kört 5×5.. Nu när jag körde 5×10, och speciellt eftersom jag inte är van vid det, så var mina muskler helt slut efter passet och det är dem fortfarande. rmarna skakade verkligen när jag skulle stretcha. Därför är kanske detta pass rätt så bra ändå. Men jag ska forska lite mer och se om jag ska varva med något annat också.

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats